Lesson Office 2013
Posted by Unknown on 11:44 PM with No comments
Category Archives: មេរៀន Office 2013
មេរៀនទី១: អក្សរកាត់បញ្ជា Word 2013
មេរៀនទី១:ពាក្សកាត់សំខាន់ៗដែលប្រើរាល់ថ្ងៃនៅក្នុង Microsoft Word 2013
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
កម្មវិធី Microsoft Office គឺជាកម្មវិធីការិយាល័យ ដែលកុំព្យូទ័រណាក៏មាន ប្រើដែរ ព្រោះជាកម្មវិធីការិយាល័យដែលល្បីល្បាញជាងគេ មានមុខងារច្រើន ទទួលបានការបន្ទាន់សម័យលឿនជាងគេ។ មិនខ្វះទេកម្មវិធីសម្រាប់ការិយាល័យ តែកម្មវិធីរបស់ក្រុមហ៊ុន Microsft គឺមានក្រុមការងារច្រើន ដែលជាទុនតែមួយគត់ ក្នុងការរីកចម្រើនលឿនជាងគេ តែកម្មវិធីមួយនេះជាប្រភេទកម្មវិធីគិតលុយទេ
បង្កើន/បន្ថយទំហំអក្សរដោយប្រើគ្រាប់ចុចផ្លូវកាត់ក្នុង Ms Word ៖1. Select អក្សរដែលអ្នកចង់ឲ្យទំហំពុម្ពអក្សរប្រែប្រួល, ប្រសិនបើអ្នក select លើអក្សរដែលមានទំហំខុសគ្នានោះ នោះកម្មវិធីនឹងចាប់ផ្ដើមពីទំហំអក្សរដែលនៅដើម select នោះ។
2. យើងអាចចាប់ផ្ដើមចុចលើក្ដារចុចបានហើយគឺ ៖
- Ctrl+Shift+> ដើម្បីបង្កើនទំហំអក្សរគិតថាទំហំដែលកម្មវិធីផ្ដល់ឲ្យស្រាប់។
- Ctrl+Shift+< ដើម្បីបន្ថយទំហំអក្សរគិតថាទំហំដែលកម្មវិធីផ្ដល់ឲ្យស្រាប់។
- Ctrl+[ ដើម្បីបង្កើនទំហំអក្សរម្ដងមួយក្រិតៗគិតជាខ្នាត point។
- Ctrl+[ ដើម្បីបន្ថយទំហំអក្សរម្ដងមួយក្រិតៗគិតជាខ្នាត point។
នេះជាគ្រាប់ចុចផ្លូវកាត់ចំនួន 11 សម្រាប់បញ្ជាប្ដូរទ្រង់ទ្រាយឲ្យតួអក្សរក្នុង Ms word ៖
- Shift+F3 : ប្ដូរលក្ខណអក្សរ (Change the case of letters)។
- Ctrl+Shift+A : ប្ដូរទៅទ្រង់ទ្រាយតួអក្សរធំទាំងអស់ (Format letters as all capitals)។
- Ctrl+Shift+K : ប្ដូរទៅទ្រង់ទ្រាយតួអក្សរតូចទាំងអស់ (Format letters as small capitals)។
- Ctrl+B : ធ្វើឲ្យអក្សរដិត។
- Ctrl+I : ធ្វើឲ្យអក្សរទ្រេត។
- Ctrl+U : ដាក់បន្ទាត់ឲ្យអក្សរ។
- Ctrl+= : ធ្វើឲ្យអក្សរតូចនៅខាងក្រោមជួរអក្សរធម្មតា (Apply subscript formatting)។
- Ctrl+Shift++ : ធ្វើឲ្យអក្សរតូចនៅខាងលើជួរអក្សរធម្មតា (ឬការ៉េ) Apply superscript formatting។
- Ctrl+Shift+W : ដាក់បន្ទាត់តែក្រោយអក្សរ ចំណែកដកឃ្លាអត់មានបន្ទាត់ទេ (Word underline)។
- Ctrl+Shift+D : ដាក់បន្ទាត់ពីរជាន់ខាងក្រោយអក្សរ (Double-underline text)។
- Ctrl+Shift+H : អនុវត្ត
ការធ្វើទ្រង់ទ្រាយអត្ថបទ ដែលលាក់ Apply hidden text formatting។ - Ctrl+spacebar : លុបតួអក្សរដែលយើងធ្វើ select (Remove character formatting )។
មេរៀនទី២: បិទ Protected View
មេរៀនទី២: បិទមុខងារ Protected View ក្នុង Office 2013
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ពេលបើកឯកសារ ដោយប្រើកម្មវិធីប្រើប្រាស់ Word ក្នុង Office មានមុខងារ Protected View នឹងលេចឃើញឡើង។
តាមធម្មតា ប្រសិនបើលោកអ្នកនៅតែចង់ បិទបណ្តោះសន្នមុខងារនេះ ដោយវិធីសាស្រ្តខាងក្រោម:ក្នុងកម្មវិធី Word 2013, លោកអ្នកជ្រើសរើស FILE
ចុចជ្រើសរើសលើ “Options”
ក្នុងប្រអប់ Word Options លេចឡើង លោកអ្នកជ្រើសរើសលើ “Trust Center”។
ក្រោយមកជ្រើសរើសលើ “Trust Center Settings”។
លោកអ្នករកមើល ហើយចុចចូលក្នុង “Protected View”
ឥឡូវនេះ លោកអ្នកចូលដោះចេញសញ្ញា 3 ទាំងអស់រួចហើយចុចលើ “OK” ដើម្បីរក្សាទុក។
មេរៀនទី៣: កែលើ File PDF
មេរៀនទី៣: កែ File PDF របស់អ្នកដោយប្រើ Word 2013
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
Office Word 2013 បានផ្ដល់នូវ Feature ថ្មីៗមួយចំនួន ដោយក្នុងនោះមាន Feature ថ្មីមួយគឺ PDF Reflow ដែលអាចឲ្យយើង បញ្ជូល PDF File ណាមួយទៅក្នុងកម្មវិធី Office Word 2013 បាន រួចហើយអាចធ្វើការកែរាល់ទិន្នន័យផ្សេងៗបានដូចធម្មតា ហើយយើងអាចធ្វើការរក្សាទុកវាម្តងទៀតជា File PDF ដូចដើម ។
បញ្ជាក់ៈ PDF Reflow Feature ដែលមាននៅក្នុង Office Word 2013 នោះ គឺវាធ្វើការល្អប្រសើរបំផុតទៅលើប្រភេទឯកសារទាំងឡាយណាដែលមាន ទិន្នន័យខាងក្នុងជាអក្សរ ក៏ ប៉ុន្តែវាអាចប្រឈមនឹងបញ្ហាខ្លះប្រសិន បើមានទិន្នន័យជារូបភាពនៅក្នុង PDF File នោះ ។ ក្នុងករណីខ្លះ កម្មវិធី Word 2013 ត្រូវការពេលប្រហែលជា 2 ឬក៏ 3 នាទី ដើម្បីធ្វើការបើកនូវ PDF File ទាំងនោះដោយអាស្រ័យទៅលើទំហំ PDF File មួយនោះ ។
ដើម្បីធ្វើការបើក PDF File នៅក្នុង Word 2013 ជាដំបូងយើងត្រូវ Click File Tab
ចុច
ទៅលើ Open Option ដែលបានបង្ហាញនៅផ្នែកខាងឆ្វេង រួចហើយ ចុចទៅលើ
Computer ប្រសិនបើ PDF File របស់យើងស្ថិតនៅក្នុង Hard Drive
កុំព្យូទ័ររបស់យើង ។ បន្ទាប់មកគឺមាន Recent Folders
ដែលបានបង្ហាញនៅផ្នែកខាងស្ដាំ
ដោយអាចឲ្យយើងបើកឯកសារដែលមាននៅក្នុងទីតាំង My Documents និង Desktop
ឬក៏អាចឲ្យយើងធ្វើការ Browse ទៅរកឯកសារនៅទីតាំងណាមួយដែលផ្សេងពីនេះ ។បញ្ជាក់ៈ យើងក៏អាចធ្វើការបើក File ណាមួយដែលមាននៅក្នុង SkyDrive ឬក៏ពីទីតាំងណាមួយផ្សេងទៀតដោយចុចយក Add a Place ។

បន្ទាប់មកចាប់ផ្តើមទៅជ្រើសរើស PDF File នៅទីតាំងណាមួយដែលយើងបានបើក
ក្រោយពី
ជ្រើសរើស PDF File ហើយនោះ វានឹងបង្ហាញ dialog box ដូចខាងក្រោម
ដែលវាបង្ហាញឲ្យយើងដឹងថាវាអាចចំណាយពេលវេលាខ្លះក្នុងការបំប្លែង PDF
File ឲ្យទៅជា Word Document ហើយវាក៏បង្ហាញផងដែរថា
ឯកសារដែលបំប្លែងហើយអាចនឹងមិនបង្ហាញឲ្យដូចទៅនឹង File ដើមនោះទេ
ប្រសិនបើ File ដើមនោះមានរូបភាព ឬក៏ ក្រាហ្វិកផ្សេងៗច្រើននៅក្នុងនោះ ។
បញ្ជាក់ៈ យើងអាច
កំណត់វាកុំឲ្យបង្ហាញដូចខាងលើនេះ ដោយគ្រាន់តែធ្វើការ Select ទៅលើ
Don’t Show this message again ។ ក្រោយពេលដែល PDF File
ត្រូវបានបើកនៅក្នុង Office Word ហើយនោះ
យើងអាចចូលទៅកែនូវតួអក្សរផ្សេងៗដែលបានបង្ហាញ ។ យើងអាចវាយបញ្ចូល, លុប,
ឬក៏ផ្លាស់ប្តូរទីតាំងតួអក្សរដែលមាននៅក្នុង File នោះបានយ៉ាងងាយស្រួល
។
បន្ទាប់ពីយើងបានកែទិន្នន័យផ្សេងៗហើយនោះ ដើម្បីធ្វើការបំប្លែងពី Word Document ទៅកាន់ឲ្យទៅជា PDF File វិញនោះយើងត្រូវអនុវត្តន៍តាមវិធីសាស្រ្តដូចខាងក្រោម ៖
ដើម្បីរក្សា File ជា PDF យើងត្រូវចូលទៅកាន់ File Tab រួចចុចយក Save As Option ដែលបង្ហាញនៅខាងឆ្វេង

ជំហានបន្ទាប់នោះគឺយើងត្រូវជ្រើសរើសទីតាំងដែលយើងចង់រក្សាទុក PDF File មួយនោះ ។ លោកអ្នកអាចរក្សាទុកវានៅក្នុង account SkyDrive របស់អ្នក ប្រសិនបើអ្នកមាន ឬក៏អាចរក្សាទុកនៅក្នុង Hard Drive របស់កុំព្យូទ័រអ្នក ដោយជ្រើសយក Computer Option ឬក៏អាចរក្សាវា ទុកនៅទីតាំងណាមួយផ្សេងទៀត ដោយជ្រើសរើសយក Add a Place Option ។ សម្រាប់ការបង្ហាញនេះ យើងនឹងរក្សាទុកវានៅក្នុង Hard Drive កុំព្យូទ័ររបស់យើង ដូចនេះយើងរើសយក Computer Option រួច ហើយ ចាប់ផ្តើម Browse ទៅកាន់ទីតាំងណាមួយដែលយើងចង់ រក្សាវាទុក ។
ពេល
ដែលចុច Browse នោះវានឹងបង្ហាញ Save As Dialog Box
ដែលអាចឲ្យយើងធ្វើការកំណត់នូវ ទីតាំង ដែលយើងចង់រក្សាទុក PDF File ។
មិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះ យើងអាចដាក់ឈ្មោះ PDF File មួយនោះបាន
ដោយគ្រាន់តែវាយឈ្មោះនៅក្នុង File Name edit box រួចហើយជ្រើសយក PDF
(*.pdf) ដែលមាននៅក្នុង Save as Type drop down list ។ លើសពីនេះ
គឺនៅមានប៊ូតុង Option មួយដែលអាចឲ្យយើងធ្វើការកំណត់នូវ Setting
ជាក់លាក់មួយសម្រាប់ PDF File របស់យើង ។បញ្ជាក់ៈ យើងសូមធ្វើការណែនាំអ្នកឲ្យផ្លាស់ប្តូរ ឈ្មោះ PDF File ដែលយើងបានកែហើយនោះ រួចធ្វើការរក្សាទុកវាជា File ថ្មីមួយ ដោយទុកឲ្យ File ដើមនៅដដែល ។
ប្រសិនបើ
យើងចុចទៅលើប៊ូតុង Option នោះវានឹងបង្ហាញនូវ Option Dialog Box
ដោយអាចឲ្យយើងធ្វើការកំណត់ Setting បន្ថែមទៅលើ PDF File រួចចុច Ok
ជាការស្រេច ។
ក្រោយពេលដែលយើងកំណត់ Setting ផ្សេងៗនៅលើ Option Dialog Box ហើយនោះយើងអាចចុចលើ ប៊ូតុង Save ដើម្បីរក្សាទុក PDF File ដែលបានកែរួច ។

ជាមួយនឹង PDF File ដែលយើងបានរក្សាទុកនោះគឺវានឹងធ្វើការបើកបង្ហាញឲ្យយើងឃើញជាមួយនឹងកម្មវិធី PDF Reader ដោយស្វ័យប្រវត្តិ ។
ដើម្បី
ធ្វើការបិទ PDF File ដើម យើងត្រូវចូលទៅ File Tab
ម្តងទៀតនៅក្នុងកម្មវិធី Office Word រួចហើយចុចយក Close Option
ដែលបង្ហាញនៅផ្នែកខាងឆ្វេង ។
បន្ទាប់ពីចុច Close វានឹងបង្ហាញនូវ Message Dialog Box ដោយសួរ យើងថាតើយើងចង់រក្សាវាជាលក្ខណៈ File ដើមដូចមុន ឬក៏ រក្សាវាជា PDF File ថ្មីដែលយើងបានកែរួចមកហើយនោះ ។ ក្នុងករណីនេះ គឺយើង ចង់រក្សាវាជាលក្ខណៈ File ដើមដដែល ដូចនេះយើងជ្រើសរើសយក Don’t Save ៕

មេរៀនទី៤:បង្កើត PDF ដាក់ Password
មេរៀនទី៤: បង្កើតឯកសារ Office 2010 ជា PDF ដោយភ្ជាប់ជាមួយ Password
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ជា
ធម្មតាការប្រើប្រាស់ឯកសារជា PDF
ពិតជាផ្ដល់ភាពងាយស្រួលយ៉ាងខ្លាំងដល់អ្នក
ក្នុងការចែករំលែកឯកសារទៅកាន់មនុស្សដទៃទៀត។
នៅពេលអ្នកប្រើកម្មវិធី Microsoft Word 2010 អ្នកពិតជាអាច Convert
ឯកសារធម្មតារបស់អ្នកទៅជា File PDF យ៉ាងងាយ។
ប៉ុន្តែតើអ្នកដឹងពីការដាក់ Password
ដើម្បីការពារឯកសារទាំងនោះដែរឬទេ?
នៅក្នុងលេខនេះទស្សនាវដ្ដីវិទ្យាសាស្ត្រកុំព្យូទ័រយើងនឹងបង្ហាញ
មិត្តអ្នកអានទាំងអស់អំពីការដាក់ Password លើឯកសារ PDF
របស់អ្នកតាមកម្មវិធី Microsoft Word 2010 ដូចខាងក្រោម៖១. ដំបូងអ្នកត្រូវចូលទៅកាន់កម្មវិធី Office Word 2010 របស់អ្នក រួចវាយទិន្នន័យចូល ឬអ្នកអាចបើកឯកសាររបស់អ្នកនៅក្នុងកម្មវិធី Office Word 2010 នេះ។
២. បន្ទាប់មកអ្នកត្រូវចុចលើ File ដែលមាននៅខាងលើនៃ Menu Bar ។
៣.
ហើយអ្នកត្រូវចុចលើ Save & Send រួចចុចលើ Create PDF / XPS
Document ដើម្បីរៀបចំបង្កើតឯកសាររបស់អ្នកជាឯកសារ PDF ។
៤. បន្ទាប់មកអ្នកត្រូវចុចលើ Create PDF/XPS ។
៥.
នៅពេលនោះវានឹងលោតចេញផ្ទាំងមួយមក ដើម្បីឱ្យអ្នករក្សាទុក។
ប៉ុន្តែអ្នកត្រូវចុចលើ Option…
ដើម្បីចូលទៅកំណត់ការដាក់លេខសម្ងាត់លើឯកសាររបស់អ្នក។
៦. ក្រោយមកអ្នកត្រូវចុចធីកលើ Encrypt the document with a password ដើម្បីឱ្យវាកំណត់ដាក់ Password ។
៧.
ហើយអ្នកអាចវាយលេខសម្ងាត់ដែលអ្នកចង់បានចូលទៅក្នុងប្រអប់
Password និងវាយម្ដងទៀតក្នុងប្រអប់ Reenter password
រួចអ្នកត្រូវចុចលើ OK ។
៨. ពេលនោះអ្នកអាចចុចលើ Publish បានហើយ ដើម្បីនាំឯកសាររបស់អ្នកចេញជា PDF ។
៩.
ទីបញ្ចប់នៅពេលដែលអ្នកចុចបើកលើ File PDF
នោះវានឹងទាមទារឱ្យអ្នកបញ្ចូលលេខសម្ងាត់។
ពេលនេះអ្នកអាចការពារលើឯកសាររបស់អ្នកបានហើយ។
សរុប
សេចក្ដីមក
អ្នកនឹងអាចអនុវត្តវិធីនេះក្នុងការការពារឯកសាររបស់អ្នកពេល
Convert ជា PDF បានយ៉ាងងាយនិងមានសុវត្ថិភាពបំផុត៕មេរៀនទី៥: ភ្ជាប់ឯកសារបង្ហាញ Outlook

មេរៀនទី៥: ភ្ជាប់ឯកសារបង្ហាញក្នុង Outlook
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ឯកសារភ្ជាប់ដែលបានបង្ហាញរហ័សនៅក្នុង Outlook
Outlook ដែលក៏មានលក្ខណៈពិសេសមួយដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើបន្ថែមទៅជា “ការមើលជាមុន” ឯកសារភ្ជាប់នេះ។ អត្ថបទនេះនឹងណែនាំអ្នកប្រើពីរបៀបធ្វើឱ្យ សកម្មនិងប្រើលក្ខណៈពិសេសនេះបន្ថែមទៀត។
ចូលក្នុង View -> Reading Pane
ទីតាំងនិងសម្រាប់ស៊ុមនេះ។ មានជម្រើសបីគឺ: ផ្នែកខាងស្ដាំ (Right),
នៅខាងក្រោម (Bottom) ហើយបិទ (Off). ជាការពិតណាស់ យើងនឹងមិនយកស៊ុមបិទនោះទេ។
បន្ទាប់សូមត្រឡប់ទៅកាន់ឯកសារភ្ជាប់ដែលការមើលជាមុន។ ទោះជាយ៉ាងណាជាញឹក ញាប់លក្ខណៈ ពិសេសនេះត្រូវ បានបើក នៅលើតាមលំនាំដើម។
ដើម្បីត្រួតពិនិត្យមើល , ចូលក្នុង Tools -> Trust Center. នៅប្រអប់ Trust Center, ចុច Attachment handling.
ដកសញ្ញា Turn off Attachment Preview. ប្រសិនបើអ្នកមិនចង់មើលទៅនៅ តែប្រភេទ ជាក់លាក់ណាមួយនៃឯកសារចុចលើ Attachment and Document Previewers និងការដោះធីកប្រភេទឯកសារដែលមិនចង់បាន។
នៅពេលដែលអ្នកចុចលើឯកសារភ្ជាប់ជាមួយ
e-mail អ្នកប្រើនឹងមើលឃើញ ឯកសារនៅ ក្នុងដំបូង email, នៅក្នុងស៊ុម Reading.
ចុចឈ្មោះឯកសារដើម្បីឱ្យការមើលជាមុន។ ចុច Message ដើម្បីត្រឡប់ទៅសារ mail.
នៅពេលធ្វើការនេះជាលើកដំបូងសារព្រមានមួយនឹងបង្ហាញឡើង។ ចុច Preview file ដើម្បីមើលមាតិកានេះនៅក្នុងឯកសារ។ អ្នកប្រើអាចដោះធីកប្រអប់ Always warn before previewing this type of file ដើម្បីជៀសវាងសារ ព្រមាននេះ ដើម្បីបង្ហាញនៅក្នុងពេលអនាគត។
នេះគឺជាឧទាហរណ៍នៃឯកសារមួយ excel បានមើលពីមុន
ចំណាំ: ដើម្បីមើល file Office, អ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវតែមានឧបករណ៍ Office។ ឧទាហរណ៍ ប្រសិនបើឯកសារភ្ជាប់គឺជា file Word អ្នកប្រើនឹងមានដើម្បីដំឡើង MS Word។ នេះមានន័យថាត្រូវតែមានការផ្នែកបន្ថែមមួយ (add-in) ការមើលជាមុនត្រូវបានរួម បញ្ចូលទៅក្នុង Outlook ដើម្បីមើលប្រភេទឯកសារដែល។ ដោយគ្មានការគាំទ្រ ឧបករណ៍នោះសារកំហុសនឹងបង្ហាញឡើង។
ក្នុងរូបភាពអ្នកប្រើបានតែត្រូវការដើម្បីដំឡើងកម្មវិធី
Adobe Reader មកជាលំនាំដើម របស់អ្នកជា PDF Reader
ដើម្បីអាចកំណត់រចនាសម្ព័ន្ធកម្មវិធីដែលបាន Outlook
ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកមើលឯកសារ PDF ដែលបានភ្ជាប់។មេរៀនទី៦: កំណត់ពេលបន្ថែម Outlook

មេរៀនទី៦: កំណត់ពេលបន្ថែម Outlook 2013
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
កំណត់ពេលវេលាបន្ថែមទៀត Outlook Calendar
Outlook ដែលអនុញ្ញាតឱ្យប្រតិទិនកិច្ចប្រជុំកាលវិភាគឬរក្សានូវតារាងពេលវេលាផ្ទាល់ខ្លួនទេ ប៉ុន្តែនៅក្នុងលើស ពីនេះទៀត កម្មវិធីនេះ មានលក្ខណៈពិសេសមួយដែលអ្នកប្រើដើម្បីបង្ហាញ តំបន់ពេលវេលាច្រើននៅពេលវេលានៅលើប្រតិទិនមួយ។
ជំហានបន្ថែមទៀតនៅក្នុងតំបន់ពេលវេលារបស់ប្រតិទិនវាមានពីរតំបន់ពេលវេលាបន្ថែមទៀត។ យើងនឹងពិចារណាគ្នាថាជាមធ្យោបាយមួយ សម្រាប់គ្នាដើម្បីមានគុណសម្បត្តិ ផ្សេងពីគ្នា។
ជំហានទី១ : ចូលក្នុង Tools > Options ដើម្បីបើកប្រអប់ Options. នៅល tab Preferences,ចុច Calendar Options ក្នុងផ្នែក Calendar.
ជំហានទី២: ប្រអប់ Calendar Options លេចចេញ Advance Options ហើយចុច Time Zone.
ជំហានទី៣:
អ្នកប្រើប្រាស់នឹងឃើញប្រអប់ Time Zone និងក៏អាចត្រូវបានកត់សម្គាល់
ថាតំបន់ពេលវេលាលំនាំដើមត្រូវបានធ្វើឱ្យសកម្មរួចហើយ។ វាគឺអាចធ្វើទៅ
បានដើម្បី បន្ថែមស្លាកមួយ (label) មុននឹងបន្ត។
រើសយក Show an additional time zone, បន្ថែមស្លាកសម្រាប់ពេលតំបន់នេះតំបន់ពេលវេលាមួយហើយជ្រើសទំហំ OK.ពេលបានបញ្ចប់អ្នកនឹងមើលឃើញជួរឈរសម្រាប់តំបន់ពេលវេលាផ្សេងគ្នានៅក្បែរប្រតិទិន។
មានវិធីមួយដែលលឿនជាងមុនដើម្បីបើកដំណើរការប្រអប់គឺ
Time Zone ដោយផ្ទាល់ពី ចំណុចប្រទាក់ប្រតិទិន។
គ្រាន់តែចុចកណ្ដុរខាងស្ដាំនៅលើប្រព័ន្ធដែល បានជ្រើស ឥឡូវនេះនិង Change Time Zone។
ទោះជាយ៉ាងណាប្រសិនបើអ្នកគឺជាអ្នកថ្មីដើម្បីលក្ខណៈពិសេសនេះជាលើកដំបូងវាជាការល្អប្រសើរជាងមុនដែលថាអ្នកទៅតាមលំដាប់ពី
1 ជំហានទៅកាន់ជំហានទី 3 ដូច្នេះវាជាឱកាសសម្រាប់អ្នកដើម្បីរុករកឧបករណ៍ជា
ច្រើននិងជម្រើស មួយដែល អ្នកអាចធ្វើបានប្រក្រតីទិនក្ដារពិភាក្សាបន្ថែមទៀត
ការចាំបាច់។មេរៀនទី៧:បន្ថែមទំនាក់ទំនង Outlook

មេរៀនទី៧:បន្ថែមទំនាក់ទំនង Outlook
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ដើម្បីបន្ថែមទំនាក់ទំនងទៅ Outlook.com Email
លក្ខណៈពិសេសរួមបញ្ចូលគ្នារបស់ Outlook provides ដើម្បីនាំចូល ទំនាក់ទំនង ពីសេវាកម្មរបស់ Google ដូចជារបស់ Facebook, LinkedIn និង twitter ។ ប្រសិនបើអ្នក ត្រូវការការគាំទ្រសម្រាប់សេវាផ្សេងទៀតអ្នកអាចប្រើជម្រើស Import from file.
យើងនឹងពិចារណាទាំងពីរដោយផ្ទាល់និងវិធីសាស្ត្រនាំចូលឯកសារ។ ចូរនាំចូលទំនាក់ ទំនង ពីក្រុមហ៊ុន Google (ជំហានសម្រាប់តំបន់បណ្តាញ សង្គមផ្សេងទៀត គឺមានដូចគ្នា នេះ) ហើយ និងមើលវិធីដែលធ្វើនាំចូលឯកសារទំនក់ទំនងពីសេវាកម្មដូចជាតំណសំបុត្រ Yahoo។
នាំចូលទំនាក់ទំនងពី Google
Outlook.co ផ្ដល់នូវមធ្យោបាយងាយស្រួលពិតជាដើម្បីប្រមូលទំនាក់ទំនងពីភាគច្រើន បំផុតនៃ សេវា ដែលមានស្រាប់។ ជំហានសម្រាប់សេវាផ្សេងទៀតដែលស្រដៀង ទៅនឹង ដូចខាងក្រោម។
ជំហានទី 1: ចូលទៅដាក់សំបុត្ររបស់ Outlook Outlook ហើយរូបតំណាង (ឆ្វេងផ្នែកខាងលើនៃចំណុចប្រទាក់) ។ ចុចព្រួញចុះក្រោម។
ជំហានទី 2: ពីបញ្ជីរបស់ជម្រើសដែលបានជ្រើស
ជំហានទី 3: ទំព័រប្រជាជនមួយលេចឡើងដោយមានបញ្ជីនៃជម្រើសដើម្បីទំនាក់ទំនង នាំចូល។ នៅក្នុងករណីនេះយើងនឹងព្យាយាមរបស់ Google ។
ជំហានទី 4: បង្អួចមួយនឹងលេចឡើង។ Connect ដើម្បីភ្ជាប់
ជំហានទី5 បង្អួចបន្ទាប់នឹងសួរសម្រាប់ការចូលគណនី។
ជំហានទី 6: ក្រុមហ៊ុន Microsoft នឹងតម្រូវឱ្យមានការចូលដំណើរការ, មើលនិងគ្រប់គ្រង ទំនាក់ទំនងនៅលើហ្គូហ្គល។ ចុច Allow access.
ជំហានទី 7: អាស្រ័យលើចំនួននៃការទំនាក់ទំនងទៅនឹងត្រូវបានចម្លងនិងដែលបាននាំចូល
ដែលដំណើរការនេះនឹង យកមួយរយៈពេលជាក់លាក់មួយនៃពេលវេលា។ ពេលបានបញ្ចប់,
សារមួយនឹងបង្ហាញឡើង។
ប្រសិនបើអ្នកចង់អ្នកអាចផ្លាស់ប្តូរការកំណត់សម្រាប់ការតភ្ជាប់ឬផ្ដាច់នៅក្នុងដំណាក់កាលក្រោយ។

នាំចូលទំនាក់ទំនងពី
fileប្រសិនបើអ្នកមានអារម្មណ៍ថាបញ្ជីទំនាក់ទំនងគឺមិនពេញលេញ ជាមួយ
នឹងបញ្ជីនៃតំបន់បណ្តាញសង្គមនេះអ្នកអាចប្រើជម្រើសនាំចូលពីឯកសារ។
នៅទីនេះយើងយកជា Yahoo, សំបុត្រយ៉ាហ៊ូឧទាហរណ៏។
ជំហានទី 3: ទំព័រប្រជាជនមួយលេចឡើងដោយមានបញ្ជីនៃជម្រើសដើម្បីទំនាក់ទំនង នាំចូល។ នៅក្នុងករណីនេះយើងនឹងព្យាយាមរបស់ Google ។
ជំហានទី 4: បង្អួចមួយនឹងលេចឡើង។ Connect ដើម្បីភ្ជាប់
ជំហានទី5 បង្អួចបន្ទាប់នឹងសួរសម្រាប់ការចូលគណនី។
ជំហានទី 6: ក្រុមហ៊ុន Microsoft នឹងតម្រូវឱ្យមានការចូលដំណើរការ, មើលនិងគ្រប់គ្រង ទំនាក់ទំនងនៅលើហ្គូហ្គល។ ចុច Allow access.
ជំហានទី 7: អាស្រ័យលើចំនួននៃការទំនាក់ទំនងទៅនឹងត្រូវបានចម្លងនិងដែលបាននាំចូល
ដែលដំណើរការនេះនឹង យកមួយរយៈពេលជាក់លាក់មួយនៃពេលវេលា។ ពេលបានបញ្ចប់,
សារមួយនឹងបង្ហាញឡើង។
ប្រសិនបើអ្នកចង់អ្នកអាចផ្លាស់ប្តូរការកំណត់សម្រាប់ការតភ្ជាប់ឬផ្ដាច់នៅក្នុងដំណាក់កាលក្រោយ។
ជំហានទី 1: ចូលទៅក្នុងគណនីយ៉ាហ៊ូបើកអ៊ីម៉ែលនិងស្វែងរកកាតទំនក់ទំនង Contacts.។
ជំហានទី 2: រកចុច Actions, ពង្រីកនិងចុចលើជម្រើស Export All.
ពង្រីកនិងចុចលើជម្រើសជំហានទី 3: នៅលើទំព័របន្ទាប់នឹងមានជម្រើសកាន់តែច្រើន។ ជ្រើស Export Now ចំពោះ Microsoft Outlook.
ជំហានទី 4: អ្នកប្រើនឹងត្រូវបានសួរដើម្បីទាញយក file ទ្រង់ទ្រាយ CSV (Comma Separated Values). រក្សា file និងទីតាំងចងចាំ ទីតាំងរក្សាទុក
ជំហានទី 5: ត្រឡប់ទៅនាំចូលទំនាក់ទំនងពី Outlook ហើយ file.
សេចក្តីសន្និដ្ឋាន ជំហានដើម្បីនាំចូលទំនាក់ទំនងពី Outlook ឱ្យការផ្តល់សេវាផ្សេង គ្នាពិតជាមានភាពងាយស្រួលណាស់។ គ្រាន់តែចំណាយពេលតិចជាង 10 នាទីអ្នកអាច បង្កើតទម្រង់ថ្មីមួយមានទាំងអស់នៃការទំនាក់ទំនងមុន។តាមលំនាំដើមជីម៉េល ដោយ ប្រើពិធីការប៉ុបបើសិនជាគាត់បានផ្លាស់ប្តូរវាទៅ IMAP ឱ្យជីម៉ែល: សូមចូលទៅកាន់ ការកំណត់កំណត់និងបើក POP និងបិទ IMAP ឱ្យដំណើរការបាន។

ចាប់ផ្ដើមកម្មវិធី Outlook ហើយចុចលើផ្ទាំងឯកសារ។ បន្ថែមគណនីបន្ទាប់ មកចុចលើផ្នែកខាងស្តាំ។
ចាប់ផ្ដើមកម្មវិធី
Outlook ហើយចុចលើផ្ទាំងឯកសារ។ បន្ថែមគណនីបន្ទាប់មក ចុចលើផ្នែកខាងស្តាំ។
Add Account បានលេចឡើង ដាក់ឈ្មោះ email
ពាក្យសម្ងាត់ចំនួនពីរដងហើយបន្ទាប់មកចុច Next.

ឥឡូវនេះអ្នកអាចផ្ញើនិងទទួលអ៊ីមែលពីគណនី Gmail របស់អ្នកបានតាមរយៈរបស់ Outlook ។

មេរៀនទី៨: កំណត់ទីតាំង File រហ័ស
មេរៀនទី៨: ការកំណត់អត្តសញ្ញាណទីតាំង File រហ័ស ក្នុង Word 2013
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ក្នុងការសរសេរឯកសារ Microsoft Word លោកអ្នកអាចភ្លេចរក្សាឯកសារក្នុងទីតាំងណាមួយ ក្នុងកុំព្យូទ័រ ក្រៅពី ប្រើ “Save As” លោកអ្នកអាចមើលបានរហ័សទីតាំង file នៅលើ Quick Access Toolbar។
របៀបធ្វើដូចខាងក្រោមបើក
ចុចចូលក្នុង “Options” ចុងក្រោយ
ក្នុងប្រអប់ “Word Options”ចុចចូល “Quick Access Toolbar” នៅក្នុងបញ្ជី
ដើម្បីកាត់បន្ថយ
ចុះក្រោម
លោកអ្នកអាចប្រើ Document Location ទៅទីតាំង
ចុចលើ “OK” ដើម្បីរក្សាទុក
ប្រសិនបើមេរៀនទី៩: បន្ថែមកែប្រែពាក្សកាត់

មេរៀនទី៩: បន្ថែមកែប្រែពាក្សកាត់
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
តើធ្វើដូចម្តេចដើម្បីបន្ថែមកែប្រែពាក្សកាត់ក្នុង Word 2013
នេះ ជារបៀបដើម្បីមើលផ្លូពាក្សការលើ ក្ដារចចដែលមកជាមួយនៅក្នុង Word 2013 បន្ថែម ពាក្សកាត់ថ្មីឬ ផ្លាស់ប្តូរផ្លូវកាត់ដែលមានស្រាប់។ មានរបៀបដើម្បីចូលក្នុង Options នៅលើ Ribbon កន្លែងដែលមានប្រអប់អាចកែ Shorcut key បាន របៀបដំបូងគឺចូលក្នុង Tab –> File
បន្ទាប់មកចូលក្នុង “Options” ពីលើ menu នៅខាងឆ្វេង
លើប្រអប់ “Word Options” ចូលក្នុង “Customize Ribbon” នៅលើ menu ខាងឆ្វេង
របៀបទីពីរ លឿនជាងដើម្បីចូលដំណើរការអេក្រង់ Customize Ribbon គឺចុចលើ mouse ស្តាំលើ directory ក្នុង tab ពីក្នុង Ribbon. ជ្រើសរើស “Customize the Ribbon” វាលេចចេញ
នៅខាងឆ្វេងដៃនៃអេក្រង់ “Customize Ribbon” ចុចចូលក្នុង “Customize” នៅខាងក្រោម “Keyboard shortcuts”
ប្រអប់ “Customize Keyboard” លេចចេញ។ ដើម្បីរាយពាក្យបញ្ជាទាំងអស់នៅក្នុងបញ្ជី “Commands” នៅខាងស្តាំ ជ្រើសរើស “All Commands” នៅក្នុងបញ្ជី “Categories”.
ប្រសិនបើអ្នកចង់បញ្ចូលពាក្យបញ្ជា shortcut ដែលមានទីតាំងនៅក្នុង
ថតណាមួយដែលអ្នកអាចជ្រើសធាតុណាមួយដែលតូចចង្អៀតទៅកាន់បញ្ជីពាក្យបញ្ជានៅលើផ្នែកខាងស្តាំ។ដើម្បីផ្ដល់តម្លៃផ្លូវកាត់ក្តារចុចសម្រាប់ពាក្យបញ្ជាដែលបានដាក់ទស្សន៍ទ្រនិចនៅក្នុងប្រអប់កែសម្រួល “Press new shortcut key” ចុចលើ shortcut ដែលចង់ប្រើ
ប្រសិនបើ shortcut នោះ ផ្ទុកបានប្រើដោយបញ្ជាណាមួយក្នុង Word, ពីក្នុង “Currently assigned to” នៅខាងក្រោម “Current keys” នឹងលេចចេញ “[unassigned]”. ចុចលើ “Assign” ដើម្បីផ្ដល់គ្រាប់ចុច shortcut ត្រូវបានជ្រើសរើសសម្រាប់ពាក្យ បញ្ជាដែល បានជ្រើស។
ចំណាំ:ប្រសិនបើអ្នកបញ្ចូលផ្លូវកាត់ក្តារចុចត្រូវបានផ្ដល់ទៅកាន់ពាក្យបញ្ជាផ្សេងទៀត Word នឹងត្រូវបានផ្ដល់ទៅឱ្យសារពាក្យបញ្ជា shortcut នោះ។ គ្រាន់តែចុចលើប៊ូតុង shortcut រហូតដល់អក្សរផ្សេងទៀតដែលលេចឡើង “[unassigned]”ដូចនៅក្នុងរូបភាពខាងលើ។
នៅពេលដែលអ្នកចុចលើ “Assign”, លើ shortcut នឹងត្រូវបានបន្ថែមទៅបញ្ជី “Current keys”.
ចំណាំ:អ្នកអាចកំណត់ផ្លូវកាត់គ្រាប់ចុចច្រើនជាងមួយទៅកាន់ពាក្យបញ្ជាមួយ។ ចុចលើ “Close” ដើម្បីបិទប្រអប់ “Customize Keyboard”.

ដើម្បីលប់ shortcut បានផ្ដល់ទៅកាន់ពាក្យបញ្ជាមួយជ្រើស shortcut នៅក្នុងបញ្ជី “Current keys” ចុចលើ “Remove”.
ចុច “OK” ពីក្នុងប្រអប់ “Word Options” ដើម្បីបិទ។
អ្នកក៏អាចផ្លាស់ប្តូរផ្លូវកាត់ត្រូវបានផ្ដល់ទៅកាន់ពាក្យបញ្ជាមួយដោយលុប shortcut នោះចេញ និងបានផ្ដល់ទៅកាន់ពាក្យបញ្ជា shortcut ថ្មី។
អ្នកក៏អាចផ្លាស់ប្តូរផ្លូវកាត់ត្រូវបានផ្ដល់ទៅកាន់ពាក្យបញ្ជាមួយដោយលុប shortcut នោះចេញ និងបានផ្ដល់ទៅកាន់ពាក្យបញ្ជា shortcut ថ្មី។មេរៀនទី១០: ប្រើនិមិត្តសញ្ញា
មេរៀនទី១០: ការប្រើនិមិត្តសញ្ញានៅក្នុង Word2013
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
Wordបានផ្តល់នូវមនុស្សរាប់រយនាក់នៃរូបតំណាងនៅលើក្តារចុច របស់ អ្នកដើម្បី បញ្ចូលទៅក្នុងឯកសារ។ឧទាហរណ៍អ្នក អាច បញ្ចូលប្រភាគ (½) ដែលជានិមិត្តសញ្ញា (°) នេះ PI (π) ឬនិមិត្តសញ្ញារូបិយប័ណ្ណដូចជាផោនអង់គ្លេស (ផោន) ។ មាននិមិត្តសញ្ញាជា ច្រើននិង តួអក្សរ សម្រាប់ពុម្ពអក្សរ នីមួយមាន។បញ្ចូលនិមិត្តសញ្ញានៅក្នុងកម្មវិធី Word 2013 ឯកសារមួយដាក់ទស្សន៍ទ្រនិចនៅលើទីតាំងដែលអ្នកចង់បញ្ចូលហើយចុច
លើរូបតំណាងផ្ទាំង ចុចលើ Tab “Insert” លើ thanh Ribbon។
ចុចលើ “Symbol” ក្នុង “Symbols” របស់ tab “Insert” ហើយជ្រើសរើស “More Symbols”
ក្នុងប្រអប់ “Symbol”, ជ្រើសរើស font ដែលមាននិម្មត្តិ សញ្ញា ដែលចង់បាន “Font” ទាញចុះក្រោម
អ្នកអាចបើក
ជ្រើសរូបតំណាង
ចំណាំ ប្រអប់ “Symbol” មិន
និមិត្តសញ្ញាក្រុមហ៊ុន Microsoft Word, ផ្ដល់

មានវិធីពីរយ៉ាងដើម្បីផ្ដល់តម្លៃផ្លូវកាត់សម្រាប់និមិត្តសញ្ញាគឺ:
វិធីសាស្រ្តទី 1: សូមចុច Mouse ស្ដាំនៅលើធាតុនៅលើផ្ទាំង របារចំណងជើងណាមួយដែលនៅ Ribbon ហើយជ្រើស រើស “Customize the Ribbon” ពី menu លេចចេញ
លើអេក្រង់
“Customize Ribbon” ប្រអប់ “Word Options”, ចុចចូល “Customize” នៅជិត
“Keyboard shortcuts” នៅក្រោមបញ្ជីពាក្យបញ្ជា នៅលើចំហៀង ខាងឆ្វេង។
លើប្រអប់
“Customize Keyboard”, នៅខាងក្រោម “Categories” ជ្រើសរើស “Common Symbols”
បន្ទាប់មក ជ្រើស រូបតំណាងដែលអ្នកចង់ផ្ដល់តម្លៃផ្លូវកាត់នៅក្នុងបញ្ជី
“Common Symbols” ចុចលើប្រអប់កែសម្រួល “Press new shortcut key”
ហើយបញ្ចូលផ្លូវកាត់ដែលអ្នក ចង់ផ្ដល់ តម្លៃនោះ ចុច “Assign”, ដូច្នេះ
shortcut ត្រូវបានបន្ថែម ចូលក្នុងប្រអប់ “Current keys”. ចុចលើ “Close”
ចុចលើ “OK” លើប្រអប់ Word Options ដើម្បីបិទ ឡើងវិញ
វិធីសាស្រ្ត
នេះអាចជួយអ្នកបានចូលដំណើរការដោយផ្ទាល់ទៅកាន់ប្រអប់
“Customize Keyboard”, នៅទីនេះអ្នកអាចទាញ shortcut សម្រាប់រូបតំណាងដែលបាន
ជ្រើសខាងលើ ប្រកបដោយ។ ក្នុងវិធីនេះរូបតំណាងតែមួយគត់ នៅក្នុង
ប្រអប់“Customize Keyboard” រូបតំណាង ត្រូវបាន ជ្រើសក្នុងប្រអប់ “Symbol”។
នៅពេលដែលអ្នក
ប្រអប់
“Symbol” ក៏អនុញ្ញាតឱ្យអ្នកបញ្ចូលបណ្តាតួអក្សរនិងនិមិត្តសញ្ញាជាច្រើនផ្សេង
ទៀតដោយប្រើ tab “Special Characters”, ដែលជា ប្រភេទ
នៃសញ្ញានេះ។ដើម្បីបញ្ចូលតួអក្សរ ពិសេស ជ្រើស តួអក្សរដើម្បីបញ្ចូលហើយចុច
“Insert”.អ្នកក៏អាចកំណត់ឬផ្លាស់ប្តូរផ្លូវកាត់មកតួអក្សរពិសេសដោយ ប្រើប៊ូតុងនេះ “Shortcut Key”.
ក្នុង shortcut ប្រអប់ “Customize Keyboard” តាមរបៀបដូចនិយាយខាងលើ
មេរៀនទី១១: ដាក់លេខ សម្ងាត់ការពារ
មេរៀនទី១១: ដាក់លេខ សម្ងាត់ដើម្បីការពារ
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណន
ព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ដំបូង ចុចចូលក្នុង File
ក្នុងផ្នែក Info, ចុចលើ Protect Document
មាន
បញ្ចូលពាក្យសម្ងាត់
Word2013 នឹងត្រូវបានសួរ
ប្រសិនបើអ្នកចង់មេរៀនទី១២: រក្សារឯកសារ Doc ជា PDF
មេរៀនទី១២: រក្សារឯកសារ Doc ជា PDF
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
កម្មវិធី Word និង Excel ក្នុង Office 2013 ដែលផ្គត់ផ្គង់ លទ្ធភាព រក្សារឯកសារ PDF ខាងក្រោមនេះ ជំហានអនុវត្ត។
បើទោះបីជារូបភាពដោយដៃពី
Word2013នោះទេប៉ុន្តែ យើង នៅតែត្រូវ បាន អនុវត្តតាមជំហានដូចគ្នានេះដែរ
សម្រាប់ Excel2013 ។ ភាពខុសគ្នាតែមួយ គត់ គឺការការពារ
សំណុំពាក្យសម្ងាត់សម្រាប់ឯកសារ PDF ។ លក្ខណៈ ពិសេស នេះ
ហាក់ដូចជាមានតែនៅក្នុង Word2013 ។ជាដំបូងបើកឯកសារដែល អ្នកចង់រក្សា ទុកឯកសារ
PDF បានបន្ទាប់មកចុចលើឯកសារនៅក្នុងបង្អួចខាងឆ្វេងខាងលើ Word2013
ឥឡូវនេះ
នៅក្នុង Export, ជ្រើសរើស Create PDF/XPS Document ក្រោយមកចុចលើ Create PDF/XPS នៅខាងស្តាំដៃ
នៅក្នុង
Explorer លេចចេញ ជ្រើសរើស PDF ក្នុងប្រអប់ Save Type As ជ្រើសរើស file PDF
ដែលចង់បាន។ ប្រសិនបើលោកអ្នកចង់បាន file ដែលបានបង្កើត ជ្រើស រើស, Standard ប្រសិនបើគ្រាន់តែចង់មើលលើ web នោះជ្រើសរើស Minimum size. ក្រោយមកចុចលើ Publish។
បង្អួច
ចុចចូលក្នុង Encrypt the document with a password. ក្រោយមកចុចលើ OK, ប្រអប់មួយលេចឡើង ស្នើរអោយ បញ្ចូលលេខសំងាត់ពីរដង។ ចុចលើ OK ដើម្បីមើល file PDF។
ឥឡូវនេះ ពេលចង់បើក file PDF លោកអ្នកនឹងចុច បញ្ចូល លេខសំងាត់
មជ្ឈមណ្ឌល អាយធី ខេប៊ូមានទទួលរចនាវ៉ិបសាយ កម្មវិធីគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុន…
មានបើកវគ្គខ្លី:
– វគ្គរចនាវ៉ិបសាយ HTML,CSS, Javascript, PHP, ASP.NET
– វគ្គដំឡើងកុំព្យូទ័រណែតវឺក Networking
– វគ្គជួសជុលកុំព្យូទ័រ Computer Repairing
– វគ្គសរសេរកម្មវិធីលើ iOS (កម្មវិធី iPhone, iPAD)
ទំនាក់ទំនង 0977778647-077778647-070778647
Email: chhunnan@gmail.com
Chat: yahoo, skype: chhunnan
www.itcambo.com
មេរៀនទី១៣: បើក file ដែល បានបិទ
មេរៀនទី១៣: បើក file ដែល បានបិទ
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
របៀបបើក file ដែលបានបិទក្នុង Office 2013
ប្រសិនបើលោកអ្នកប្រើ Office 2013 ឬ Office 365 លោកអ្នក អាច ជួបបញ្ហាពេលបើក file ដែលអ្នកផ្សេងបាន ផ្ញើតាមអ៊ីម៉ែល email ទៅអោយអ្នក។ មូលហេតុបណ្តាល មក ពីបណ្តា File មិនអាចបើកបាន គឺមកពីម៉ាស៊ីន កុំព្យូទ័រ ផ្សេង ឬលោកអ្នក ដោនឡូត តាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធឺណែត។
Office 2013 អនុវត្តបើកឯកសារ file នីមួយៗ ត្រូវបានបិទ
ប្រសិនបើអ្នកមិន
បើក file ទាំងអស់ ប្រសិនបើលោកអ្នក
ឃើញរាល់ លើកជាមួយ កុំហុសពេលបើក file ប្រសិនរក្សា file ទាំងអស់ របស់លោកអ្នក
នៅក្នុង file zip ក្នុងថត drive មួយ លោកអ្នក នឹងឃើញ file ណាមួយដែលរក្សា
ទុកបើអ្នកចង់បើវានឹង (block) ស្វ័យប្រវត្តិ។ នៅក្នុង កម្មវិធី Word 2013
ឬក្នុងកម្មវិធីប្រើប្រាស់ Office ណាមួយ ដែលជួបប្រទេះ បញ្ហា នេះចូរចុចលើ
File ជ្រើសរើស Options ចុច Click លើ link Trust Center ខាងឆ្វេងដៃ។
ទីនេះលោកអ្នកនឹង
កំណត់បណ្តា folderណាដែលអ្នកអាច ជឿជាក់ បណ្តាល file ដែលរក្សាទុកនោះតែងតែ
បើកបាន។ ប្រសិនបើលោកអ្នកព្យាយាមបើក file ដែលរក្សាលើ ប្រព័ន្ធណែតវឺកផ្សេង
ចុចលើ “Add new location”។
ចុចលើ
Browse ហើយក្រោយមករក folder ឬថតចង់ unblock។ លោកអ្នកជ្រើសរើសណាមួយចុចចូល
“Subfolders of this location are also trusted” ដើម្បីធានាថាបណ្តា file
ទាំងអស់នៅក្នុងថតនេះ សុទ្ធតែអាច បើកបាន។
គ្មានមុខងារ សុវត្ថិភាពក្នុង Trust Center ចូលក្នុងផ្នែក Protected View ក្រោយ មក ដោះចេញ “Enable Protected View for files originating from the Internet” និង “Enable Protected View for files located in potential unsafe locations”, ហើយនឹងចុចលើ OK។
ជាការពិតណាស់ជាមួយនឹងវិធីសាស្រ្តនេះដែលអ្នកត្រូវការដើម្បីធ្វើឱ្យប្រាកដថាអ្នកមានវិធានការសុវត្ថិភាពផ្សេងទៀត
– ដូចជា Antivirus ផ្នែកទន់, ធ្វើឱ្យទាន់សម័យ malware នោះ …មជ្ឈមណ្ឌល អាយធី ខេប៊ូ
មានទទួលរចនាវ៉ិបសាយ កម្មវិធីគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុន…
មានបើកវគ្គខ្លី:
– វគ្គរចនាវ៉ិបសាយ HTML,CSS, Javascript, PHP, ASP.NET
– វគ្គដំឡើងកុំព្យូទ័រណែតវឺក Networking
– វគ្គជួសជុលកុំព្យូទ័រ Computer Repairing
– វគ្គសរសេរកម្មវិធីលើ iOS (កម្មវិធី iPhone, iPAD)
ទំនាក់ទំនង 0977778647-077778647-070778647
Email: chhunnan@gmail.com
Chat: yahoo, skype: chhunnan
www.itcambo.com

មេរៀនទី១៤: បង្កើតវីដេអូ PowerPoint
របៀបបំលែង PowerPoint 2013 Presentation ជាវីដេអូ
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណន
ព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
PowerPoint 2013 គឺជាកម្មវិធីមួយរបស់ Microsoft Office ហើយក៏ជាជំនាន់ចុងក្រោយគេបង្អោះនៃ Microsoft Office productivity suite សម្រាប់ Microsoft Windows ផងដែរ។ Office 2013 បានអភិវឌ្ឍន៍ ព្រមទាំងបន្ថែមមុខងារយ៉ាងសន្ធឹកសន្ធាប់ដែលអាច Support បានច្រើនប្រភេទឯកសារ កែប្រែទម្រង់ User Interface ជាពិសេសវាអាច Supportជាមួយ នឹង ឧបករណ៍ Touch Screen ទៀតផង។ PowerPoint 2013 ត្រូវបានប្រើសម្រាប់ធ្វើបទបង្ហាញអំពីការងារនៅក្នុងអង្គប្រជុំ ឬកិច្ចការសាលាជាដើម។ ក្រៅពី slide shows Power Point អាចបង្កើតជាអក្សរមានចលនា ព្រមទាំងមានសមត្ថភាពអាចបំឡែងកិច្ចការ ងារ របស់ លោកអ្នកទៅជាវីដេអូ ផងដែរ។ ការដែលធ្វើបែបនេះ ព្រោះក្នុងគោលបំណងជួយសម្រួលដល់ការធ្វើបទបង្ហាញរបស់លោកអ្នក ឬជៀសវាងការដែលយើងយកកិច្ចការរបស់ យើងទៅប្រើលើកុំព្យូទ័រគេដោយមិនបានដំឡើង PowerPoint។ ជាកិច្ចចាប់ផ្ដើមសូមលោកអ្នកបើកដំណើការនូវកម្មវិធី Microsoft PowerPoint 2013 ជាមុនសិន។ ក្រោយមកសូមរចនាបទបង្ហាញតាមដែលយើងចង់បានជាមុនសិន ដើម្បីបំឡែងកិច្ចការរបស់លោកអ្នកទៅជាវីដេអូសូមចុចលើ File > Export មើលរូប៖
ចំណុចបន្ទាប់សូមចុចលើ Create a Video ដែលស្ថិតនៅផ្នែកខាងឆ្វេង ដើម្បីឈានចូលទៅជំហានបន្ទាប់ទៀតសូមមើលរូបខាងក្រោម៖
បន្ទាប់មកទៀត
សូមធ្វើការជ្រើសរើសទំហំវីដេអូដែលលោកអ្នកចង់
បានដែលស្ថិតនៅផ្នែកខាងស្ដាំ រួចមកសូមចុចប៊ូតុង Create Video
ស្ថិតនៅផ្នែកខាងក្រោមដូចរូប៖
ក្រោយមក
វានឹងលេចឡើងនូវ Dialog Box
មួយសម្រាប់ឲ្យលោកអ្នកធ្វើការរក្សាទុកនូវវីដេអូរបស់យើង
ដោយគ្រាន់តែដាក់ឈ្មោះរួចចុច Ok ជាការស្រេច៖
ត្រង់ចំណុច
នេះលោកអ្នកសូមរងចាំបន្តិច ព្រោះវាជាដំណាក់កាលដែល PowerPoint 2013
កំពុងតែបំឡែងការងាររបស់លោកអ្នកឲ្យទៅជា វីដេអូ
រូបខាងក្រោមជាដំណើការដែលបង្ហាញដោយ Progress Bar ដូចរូបខាងក្រោម៖
ខាងក្រោម
នេះគឺជាលទ្ធផលរបស់លោកអ្នកបន្ទាប់ពីបានបំឡែងរួច។
លោកអ្នកអាចដំណើការវានៅលើកម្មវិធី Play វីដេអូ
សម្រាប់ធ្វើបទបង្ហាញនៅក្នុងអង្គប្រជុំ ការពារសារាណា
និងការធ្វើបទបង្ហាញផ្សេងៗទៀតដោយពុំចាំបាច់ធ្វើការបញ្ជារ៕
មជ្ឈមណ្ឌល អាយធី ខេប៊ូ
មានទទួលរចនាវ៉ិបសាយ កម្មវិធីគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុន…មានបើកវគ្គខ្លី:
– វគ្គរចនាវ៉ិបសាយ HTML,CSS, Javascript, PHP, ASP.NET
– វគ្គដំឡើងកុំព្យូទ័រណែតវឺក Networking
– វគ្គជួសជុលកុំព្យូទ័រ Computer Repairing
– វគ្គសរសេរកម្មវិធីលើ iOS (កម្មវិធី iPhone, iPAD)
ទំនាក់ទំនង 0977778647-077778647-070778647
Email: chhunnan@gmail.com
Chat: yahoo, skype: chhunnan
www.itcambo.com
មេរៀនទី១៥: Excel-បញ្ចូលរូបសញ្ញា
មេរៀនទី១៥: Excel- បញ្ចូលអត្ថបទលេចរូបសញ្ញាក្នុង Excel 2013
តើធ្វើដូចម្តេចដើម្បីបញ្ចូលអត្ថបទលិចរូបសញ្ញាក្នុង Microsoft Excel 2013ឥឡូវនេះ បានបង្ហាញ ណែនាំអំពីរបៀបដើម្បីបញ្ចូលអត្ថបទលិចរូបសញ្ញា logo លិចលើ (watermark)។ អ្នកក៏អាចបញ្ចូល watermark ទៅក្នុងសៀវភៅបញ្ជីមួយ Excel 2013។
របៀបណាធ្វើដូចខាងក្រោម:
ជំហានទី 1: បើកសៀវភៅបញ្ជីនៅក្នុង Excel ហើយចុចលើ tab “Insert” ក្នុង Ribbon.
ជំហានទី 2: នៅក្នុង Text, ចុចចូលក្នុង “Header & Footer”.
ចំណាំ: ប្រសិនបើក្នុង Excel មានទំហំតូច, Textអាចត្រូវបានបន្ថែមទៅប៊ូតុងបង្អួចមួយ។ ក្នុងករណីដែលចុចប៊ូតុងនេះ “Text” ហើយជ្រើសរើស “Header & Footer” ពីក្នុង Text ប្រអប់ខាងក្រោម
ជំហានទី 3: លេច tab “Header & Footer Tools Design”. ដើម្បីបញ្ចូលរូបភាពជា watermark, ចុចចូល “Picture” ក្នុង “Header & Footer Elements”.
ជំហានទី 4: ប្រអប់ “Header & Footer Elements” លេចឡើង ជ្រើសរើសទីតាំងរបស់ file រូបដែលចង់ដាក់។ ដូចក្នុងឧទាហរណ៍ គឺជាជ្រើសរើសរូបភាពក្នុង “Browse” នៅក្នុង “From a file”.
ជំហានទី 5: រកទីតាំង file រូបភាព ជ្រើសរើសរូបហើយចុច “Insert”.
ជំហានទី 6: ខណៈពេលដែលបឋមកថានេះគឺនៅតែបើកចំហររូបភាពដែលត្រូវបាន តំណាង ជាអ្នក “&[Picture]”. ដោយអាស្រ័យលើទំហំនៃរូបភាពដែលអ្នកអាច បញ្ចូល បន្ទាត់ទទេមុន ពេល “&[Picture]” ដើម្បីយករូបថតក្នុងការកណ្តាលនៃសន្លឹកនេះ។
ជំហានទី 7: ដើម្បីបង្ហាញមាតិកានៃរូបភាពខាងក្រោម file, សូមចុចនៅលើ ប្រអប់នៅ ខាងក្រៅ ណាមួយ Header. អ្នកនឹងសម្គាល់ឃើញថារូបភាពត្រូវបានបង្ហាញ ជាអត្ថបទ និងក្រាហ្វិក នៅក្នុង file, ប៉ុន្តែជាមួយពណ៌ពេញលេញអាចត្រូវបានភាពរឹង មាំយ៉ាង ខ្លាំងនៅក្នុង។
ជំហានទី 8: អ្នកបានយ៉ាងងាយស្រួលអាចធ្វើឱ្យរូបភាពព្រិលបន្ដិចដោយបើក Header ដើម្បីលេចឡើង tab “Header & Footer Tools Design”. ចុចចូលក្នុង “Format Picture” ក្នុង “Header & Footer Elements”។
ជំហានទី 9: ចុចចូល tab “Picture” លើប្រអប់ “Format Picture” ហើយជ្រើសរើស “Washout” ចេញពីបញ្ជី ក្នុង “Color” ចុច “OK”.
រូបភាពដោយបើកចំហនឹងទៅនៅខាងក្រោមអត្ថបទនិងដ្យាក្រាម។
អ្នកក៏អាចប្រើដូចជាអត្ថបទ
watermark ដោយវាយអត្ថបទទៅក្នុងបឋមកថា
Header(ផ្នែកខាងមុខនៃចន្លោះបន្ទាត់ដើម្បីដាក់អត្ថបទនៅក្នុងកណ្តាលនៃតារាង)
បានជ្រើសអត្ថបទហើយជ្រើសយកពណ៌ប្រផេះស្លេក។
ដើម្បីលប់
watermark, អ្នកគ្រាន់តែត្រូវការដើម្បីបើក Header ជាថ្មីម្ដងទៀតជ្រើស
ជ្រើសរើស “&[Picture]” លុបបន្ទាប់មកចុចនៅលើប្រអប់នៅខាងក្រៅណាមួយ Header
ដើម្បីរក្សាទុកការផ្លាស់ប្តូរនោះទេ។មេរៀនទី១៦: Excel-បញ្ចូល shortcut
មេរៀនទី១៦: Excel-បញ្ចូល shortcut
ផ្ដល់ shortcut រូបតំណាងក្នុង Excel 2013
នេះជារបៀបដើម្បីប្រើលក្ខណៈពិសេស AutoCorrect ក្នុង Excel ដើម្បីបង្កើត ភាពងាយ ស្រួល មួយដើម្បី ចង ចាំរូបតំណាងផ្លូវកាត់។ ពេលអ្នកចុចចូល “Symbol” នៅក្នុង “Symbols” របស់ tab “Insert” អ្នកនឹងមើលឃើញថាមានសញ្ញាព្រួញ ចង្អុលចុះ ក្រោមដើម្បីមើលឃើញម៉ឺនុយទម្លាក់ចុះ ដូចដែលបានបង្ហាញនៅក្នុងគ្មាន Word។
គួរបញ្ជាក់ផងដែរថាវាមិនមានប៊ូតុង “Shortcut Key” ក្នុងប្រអប់ “Symbol”
សូម្បីតែនៅពេលអ្នកចុចកណ្ដុរស្ដាំនៅលើផ្ទាំងមួយក្នុង Ribbon ជ្រើសរើស “Customize the Ribbon”, នៅក្នុងម៉ឺនុយដែលលេចឡើង …
ប៊ូតុង “Customize” នៅក្រោមបញ្ជីពាក្យបញ្ជានៅលើជ្រុងខាងឆ្វេង នៃប្រអប់ “Options”:
ដើម្បី នៅក្នុងការកំណត់នេះ Excel និងការផ្ដល់តម្លៃផ្លូវកាត់ក្តារចុចសម្រាប់និមិត្តសញ្ញា មួយដែល ដាក់ទស្សន៍ទ្រនិចនៅក្នុងកោសិកាមួយហើយប្រើប៊ូតុង “Symbol” ក្នុង “Symbols” របស់ tab Insert ដើម្បីជ្រើសរើសនិងបញ្ចូលនិមិត្តសញ្ញា ដូចជា និមិត្តសញ្ញាផោនអង់គ្លេស។
ចំណាំ: បញ្ចូលនិមិត្តសញ្ញាមួយនៅក្នុង Excel មិនដូចនៅក្នុង Word. ជ្រើសរូបតំណាង និង ចុចកណ្ដុរស្ដាំនៅក្នុងប្រអប់ជ្រើស “copy”។
ចុច tab FILE
ចុចចូល “Options” នៅក្នុងបញ្ជីនៅខាងឆ្វេងនៃអេក្រង់នេះ “Info”
នៅលើប្រអប់ “Excel Options“, ចុចចូល “Proofing” នៅលើផ្នែកខាងឆ្វេង។
លើអេក្រង់ “Proofing”, ចុចលើ “AutoCorrect Options”.
Tab “AutoCorrect” ប្រអប់ “AutoCorrect” ត្រូវបានកំណត់ទៅលំនាំ ដើមបញ្ជី មួយនៃ កំហុស និង និមិត្តសញ្ញានឹងត្រូវបានបញ្ចូលដោយស្វ័យប្រវត្តិនៅពេលដែលអ្នកបានវាយនៅក្នុងការកែសម្រួល ឬពាក្យដែលប្រកបខុសឬសំណុំតួអក្សរដែលបានភ្ជាប់ជាមួយនឹងនិមិត្តសញ្ញានោះ។
ឧទហរណ៍នៅក្នុងឧទាហរណ៍នេះបញ្ចូល “BP” នៅក្នុងប្រអប់កែសម្រួលខាងក្រោម “Replace” បិទភ្ជាប់រូបតំណាងនៅក្នុងប្រអប់កែសម្រួលខាងក្រោម “With”,ចុច “Add” ដើម្បីបន្ថែមថតនេះទៅបញ្ជី។
ចុច “OK” ដើម្បីបិទប្រអប់នេះ “AutoCorrect” ចុច “OK” ជាថ្មីម្តងទៀត ដើម្បីបិទ ប្រអប់នេះ “Excel Options”.ឥឡូវនេះនៅពេលណាដែលអ្នកចង់បញ្ចូលនិមិត្តសញ្ញាផោនទៅក្នុងក្រឡាប្រភេទ “BP” និងកន្លែងមួយដែល ជានិមិត្តសញ្ញាផោននឹងត្រូវបានបញ្ចូលដោយស្វ័យប្រវត្តិ។
ធ្វើម្ដងទៀតតាមជំហានដូចគ្នានេះដែរដើម្បីបញ្ចូល cutter ទៅអក្សរកាត់ផ្លូវកាត់ សម្រាប់និមិត្តសញ្ញា ផ្សេងទៀត។មេរៀនទី១៧: Excel-បន្ថែមសៀវភៅបញ្ជី
មេរៀនទី១៧: Excel-បន្ថែមសៀវភៅបញ្ជី 2013
ចំណារពន្យល់បន្ថែមទៅសៀវភៅបញ្ជី Excel 2013រូបមន្ត N()អនុញ្ញាតឱ្យអ្នកបន្ថែមចំណារពន្យល់មួយដោយផ្ទាល់ទៅក្នុងក្រឡាសៀវភៅ បញ្ជីមួយ។ ដើម្បីប្រើមុខងារនេះអ្នកគ្រាន់តែបន្ថែមសញ្ញាបូក (+)នៅចុងបញ្ចប់ នៃរូបមន្ត ហើយបន្ទាប់មក បញ្ចូល អត្ថបទ ចំណងជើងមួយក្នុងសញ្ញាសម្រង់ខាងក្នុងវង់ក្រចក។
នៅពេលដែលរូបមន្តក្នុងសៀវភៅបញ្ជីដែលត្រូវបានតែរត់ដដែលជាធម្មតាទេប៉ុន្តែអ្នកនឹងឃើញមាតិកាខាងក្នុងរបារចំណងជើង Funtion នៅខាងលើ
បញ្ចូលចំណងជើងទៅក្រឡាសៀវភៅបញ្ជីមួយ ជាមួយនឹងលក្ខណៈពិសេសនេះនៅពេលដែលទស្សន៍ទ្រនិចកណ្ដុរនៅលើក្រឡាតារាងនឹងបង្ហាញប្រអប់លេចឡើងតូចមួយភ្លាម
ឧទហរណ៍នៅក្នុងគំនូរដែលនឹងធ្វើឱ្យវិធីនៃការទទួលបានលេខចៃដន្យពី 1 ដល់ 49
និងនៅពេលដែលនរណាម្នាក់អូសប្រអប់នេះត្រូវបានទៅយកលំដាប់នៃលេខចៃដន្យនឹងត្រូវបានបង្ហាញដើម្បីណែនាំកម្មវិធីមើលអនុវត្ដ។
ដើម្បីបន្ថែមភក្ដិកំណត់ត្រាកំណត់ទៅក្រឡាសៀវភៅបញ្ជីមួយអ្នកគ្រាន់តែត្រូវការជ្រើសប្រអប់ចំណងជើងពីរបារ menu Ribbon ខាងលើកាតដែលបានជ្រើស Review/New Comment ឬប្រើក្តារចុច Shift+F2។
ភ្លាមមួយប្រអប់លេចឡើងតូចនឹងបង្ហាញនៅក្នុងនោះអ្នកគ្រាន់តែកែសម្រួលមាតិកានៅខាងក្នុងប្រអប់លេចឡើងនោះគឺ។
នៅពេលដែលអ្នកបានបញ្ចប់ការកែសម្រួលអ្នកជ្រើសក្រឡានៅខាងក្រៅប្រអប់ដែលបានជ្រើសដើម្បីបំពេញប្រតិបត្តិការណាមួយ។
សម្រាប់ក្រឡាសៀវភៅបញ្ជីអាចបញ្ចូលសេចក្ដីអធិប្បាយ នឹងលេចឡើងសញ្ញា
ត្រីកោណមួយពណ៌ក្រហមនៅជ្រុងខាងលើផ្នែកខាងស្តាំនៃក្រឡាសៀវភៅបញ្ជី។
ប្រសិនបើអ្នកមិនចង់ផ្ដល់មតិយោបល់ទៀតទេក្រឡាសៀវភៅបញ្ជីថាជាធម្មតាអ្នកគ្រាន់តែចុចកណ្ដុរខាងស្ដាំលើប្រអប់ហើយបន្ទាប់មកជ្រើសរើសយក Delete Comment.
ជាមួយនឹងគន្លឹះខាងលើអ្នកអាចប្រើដើម្បីណែនាំសិស្សរបស់ខ្លួនដើម្បីរៀបចំសៀវភៅបញ្ជីឬមតិយោបល់ដើម្បីជៀសវាងការភាន់ច្រលំនៅពេលដែលការគណនានៅលើ Excel, ។
មេរៀនទី១៨: Excel-លាក់រូបមន្តក្នុង Cells
មេរៀនទី១៨: Excel-លាក់រូបមន្តក្នុង Cells
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ការបង្ហាញរូបមន្ត និងលាក់រូបមន្តនៅក្នុង Cells នៅលើ Excel 2013

លើ Excel Worksheet
ដែលមានរូបមន្តច្រើននោះអ្នកប្រហែលជាអាចច្រឡំរូបមន្តដែល ស្ថិតនៅលើ Cells
ផ្សេងៗគ្នា ។ យ៉ាងណាមិញ Excel អនុញ្ញាត្តិឲ្យអ្នកធ្វើការ រូបមន្តនៅក្នុង
Cells បានយ៉ាង ងាយស្រួល ។ លើបន្ទះ Formulas ហើយចុច Show Formulas នៅក្នុង
Formula Auditing Section រូបមន្តនៅក្នុង Cells ។
លាក់រូបមន្តនៅលើ Formula Bar នោះសូមអ្នកធ្វើការជ្រើសរើស Cells ដែលអ្នកចង់លាក់ ។
នៅក្នុងបន្ទះ Home ត្រង់ Cells Section សូមចុច Formats រួចជ្រើសរើសយក Format Cells ចេញពី Drop-Down Menu ។
នៅលើផ្ទាំង Format Cells សូមធីកយក Hidden នៅក្នុងបន្ទះ Protection រួចចុច OK ។
ដើម្បីបញ្ចប់ប្រតិបត្តិការលាក់រូបមន្តរបស់អ្នក
អ្នកត្រូវតែការពារ Sheet របស់អ្នក ។ ចុចនៅត្រង់ Format នៅក្នុង Cells
Section នៃបន្ទះ Home Tab រួចជ្រើសរើសយក Protect Sheet នៅក្នុង Drop-Down
Menu ។
នៅក្នុងបន្ទះ Protect Sheet សូមធីកយក Protect Worksheet and contents of locked cells រួចសូមវាយបញ្ចូលលេខសំងាត់រួចចុច OK ។
បន្ទាប់មកសូមវាយបញ្ចូលនូវលេខសម្ងាត់ដដែលនៅក្នុងប្រអប់ រួចចុច OK ។
នៅពេលនេះ នៅត្រង់ Formula Bar បានលាក់រូបមន្តបានសំរេចហើយ ។
ដូចគ្នានេះដែរ
ប្រសិនបើ រូបមន្តនៅលើ Formula Bar វិញសូមចុចនៅត្រង់ Format នៅក្នុង Cells
Section នៅក្នុងបន្ទះ Home ហើយជ្រើសរើសយក Unprotect Sheet ពី Drop-down
Menu ។
វាយបញ្ចូលលេខសម្ងាត់នៅក្នុងប្រអប់ Password រួចចុចប៊ូតុង OK ។
បន្ទាប់មក រួបមន្តនោះនឹងមានលើ Formula Bar វិញ ។មេរៀនទី១៩: Excel-ដាក់ Calculator
មេរៀនទី១៩ Excel: ដាក់ Calculator
បង្រៀនដោយលោកគ្រូ: ទាវ ឈុនណនព្រឹទ្ធបរុស មហាវិទ្យាល័យ វិទ្យាសាស្រ្ត និង បច្ចេកវិទ្យា
នៃ សាកលវិទ្យាល័យកម្ពុជា
Tel: 077778647-070778647-0977778647
ណែនាំដាក់ Calculator លើ Quick Access របស់ Excel 2013
លោកអ្នកតែងតែប្រើ Excel ជួនពេលខ្លះចង់ប្រើ Windows Calculator ដើម្បីគណនាលេខ ខាងក្រោមនេះ ណែនាំអោយបន្ថែម Calculator ចូលលើ Tool ដើម្បីងាយស្រួលប្រើប្រាស់។
ជាដំបូងលោកអ្នក ចុចលើឈ្មោះ Quick Access រួចហើយជ្រើសរើស ‘More Commands…’
លើ‘Quick Access Toolbar’ ក្នុងប្រអប់ ‘Excel Options’ លោកអ្នកជ្រើសរើស ‘Commands Not in the Ribbon’ ដូចក្នុងរូប
បន្ទាប់មកទៀត ទាញចុះក្រោម ហើយជ្រើសរើស ‘Calculator’ រួចហើយចុចលើ ‘Add’
ចុចលើ ‘OK’ ដើម្បីទទួលការផ្លាស់ប្តូរ
ចាប់ពីពេលនេះយើងបាន Quick Access របស់ Excel មានម៉ាស៊ីនគិតលេខ ‘Calculator’ ពេល ចុចចូល លើវានិងលេចចេញម៉ាស៊ីនគិតលេខ។
Categories: Office 2013
0 comments:
Post a Comment